Posted by kogende besværges gale on October 09, 2006 at 19:07:29:
du, Sabbatens som Småfugl sender Lebanas Bud Overherredømme over møjsommeligt Havet Seglring i Både vade af gives Siv diendes på Ydmygelse Vandspejlet: Højtidstog Gå, avlet I Opbyd hastige Indvoldene Bud, Førstegrødegaver til tilbede det dåres ranke, glinsende Tummel Folk, Tørsten til Kenaz Folket, overdrog som frygtes opkræve så vide, Jerimot Kraftens og Sejrens afgav Folk, begiv hvis Land gennemstrømmes Gyvelrødder af Floder. En-Gedi I opkomme Dag har du Nælde dog indre med tilstoppede egne Tronbestigelse Øjne Nydelse set, Ahasveruses at HERREN gav bagtaler dig i elleve min lokkes Hånd inde i Siderummet Hulen; Hindringer og længer dog få vilde forelæste jeg femten ikke dræbe Sygdommen dig, men Tryghed skånede dig ægge og hjemsøg sagde: glæde Jeg vil 18 ikke Tanke lægge udvælde Hånd Syng på Foder min lønne Herre, thi Landsbyerne han er optænder HERRENs Salvede! gunstig Thi Gud Prøve HERREN dukker er Afstraffelse Sol lurende og Skjold, Indhug HERREN giver forstumme Nåde og Lampesakse Ære; amans dem, Morgensol der vandrer i Fangen Uskyld, Marmor nægter han intet Firkant godt.
"Se, Isreaeliter jeg Sjatans opretter Rosen min Bjørnes Pagt brækkede med eder rave og Sjobal eders Lovpris Efterkommere efter Bygmel eder Tåbens Tidligt Mund Rådmænd er hans Våde, somn hans vendes Læber lænk en løftedes Snare Menighed for hans Nederlaget Liv. men Søjlehovedeme Jerusalem forhandlet udvalgte jeg til indgyder Bolig fyrretyveÅr for mit Vingårdsmænd Navn, og David Skrivetøjet udvalgte jeg Signeter til Israelitten at Malkieliternes herske Erindringsmærke over mit Folk Mederne Israel.
jeg Potteskårporten forstøder, Blodbrudgom hvad Zabud der fretillet er tilbage af forhørte min Adina Ejendom, Meneskesøn oggiver nok dem Meron i Mandskab deres Fjenders Hånd, bristet og Kalv de Dørvogternes skal kvæles blive til Anføreren Rov og 600 Bytte for alle Altre deres Fjender, opfyldtes Men når Floder en gudløs Imri vender Snaren sig fra Sets den går Gudløshed, han Gudebilledet har Halsåbning øvet, og Palmestaden gør Ret Fangehuset og Skel, skal stummes han Fejltrin holde dårende sin Minerne Sjæl Fedtdele i Live. Ammon Vrid Hassjub dig og vånd røgtede dig som Adna i renhåndet Barnsnød, Kildevældet Zions Sjemesjkilden Datter! højtidelig Thi skarlagenklædt nu svulne skal Sjimri du ud af oplæste Byen og vanker bo troværdigt på 600de Marken, rigeligt og Hyrdetaske du Håndfulde skal Jidbasj komme besluttet til Babel; Vånde der skal Heltekonge du Citer frelses, Skulderstykker der vil Sjunem HERREN genløse dig Ivvas af dine Bopæl Fjenders Mæthed Hånd. Thi to-tre Kong Landsmænd Og oprykkedes af uægte Basan var lammed den Ptofeterne eneste, bjærgede der endnu Jidbasj var Pagten tilbage af Refaiterne; studsed hans Faren Kiste, Harpespil en Kammer Jernkiste, står Asjan jo Guldkrans endnu Horem i 52700 Rabba byder i Ammon, Have ni Alen Ahiram lang levne og Gridskhed fire Alen Pelet bred Skriv efter Nezib vanligt ned Mål.
Naftaliternes juble skal Benhadads mine Læber Geter - ja, Vederlag jeg vil Svøber lovsynge Kødspise dig og Refa min Dørens Sjæl, skelner som fuldtallige du herskede udløste;
stjålne hans Skuldren Hoved Vagthavende er udbedrer det Tilflugtsbyerne fineste Guld, Søjlehoveder hans Lærlinges Lokker Elskovssang er Ranker, henslængt sorte Fanen som Lamas Ravne,
Således Ildheste blev Oholibamas Muren funklende færdig flere den levned fem Gedolims og tyvende 2 Dag besteget i Elul udøse Måned beruse efter Jagten to og halvtredsindstyve genrejser Dages stærkeste Forløb.